Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBersh, Luz Carime
TitelDeconstructing Whiteness: Uncovering Prospective Teachers' Understandings of Their Culture-A Latina Professor's Perspective
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 11 (2009) 2, S.107-112 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
SchlagwörterMulticultural Education; Qualitative Research; Case Studies; Preservice Teachers; Ethnicity; Hispanic Americans; White Students; College Faculty; Cultural Background; Self Concept; Writing (Composition); Reflection; Race; Cultural Awareness
AbstractThis qualitative case study focuses on White prospective teachers' exploration of their cultural identities. Through writing, as a tool for reflection, 46 teacher education students exposed their understandings about what it means to be White. Deconstructing whiteness became a starting point to reflect on issues about race and cross-cultural experiences for my students and for me, their Latina professor. (Contains 3 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: