Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenstein, Edward L.
TitelA Pragmatic Pedagogy of Bible
QuelleIn: Journal of Jewish Education, 75 (2009) 3, S.290-303 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1524-4113
SchlagwörterStellungnahme; Biblical Literature; Teaching Methods; Philosophy; Religious Education; Jews; Judaism; Instruction; Context Effect
AbstractMany Bible scholars have become aware of the fact that the results we produce are dependent on the particular approaches that we choose to employ, and have become more self-conscious about the methods we use and the reasons we use them. Each approach to the analysis and interpretation of a text will yield its own type of meaning or understanding. This thesis is an outgrowth of pragmatic philosophy. A multiperspective approach to teaching Bible is advocated, and it is illustrated with reference to the Tower of Babel narrative. (Contains 12 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Jewish Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: