Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sterling, Joan |
---|---|
Titel | Tints, Shades and Frost |
Quelle | In: Arts & Activities, 145 (2009) 1, S.40-41 (2 Seiten)
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0004-3931 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Poets; Art Activities; Color; Studio Art; Elementary School Students; Integrated Activities; Interdisciplinary Approach; Childrens Literature; Picture Books Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Dichter; Künstlerische Tätigkeit; Colour; Farbbezeichnung; Farbe; Kunstwerkstatt; Integrierender Unterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; 'Children''s literature'; Kinderliteratur; Picture book; Bilderbuch |
Abstract | This article describes a classroom art project inspired by the work of Robert Frost, one of the most acclaimed and beloved American poets of all time. Using tints and shades in a composition, this project demonstrates how quality literature may be incorporated into elementary art lessons in a very useful way, making art an important complement to the core curriculum subjects. (Contains 2 resources.) (ERIC). |
Anmerkungen | Publishers Development Corporation. 12345 World Trade Drive, San Diego, CA 92128. Tel: 866-278-7678; Fax: 858-605-0247; e-mail: subs@artsandactivities.com; Web site: http://www.artsandactivities.com |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2017/4/10 |