Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlickman, Carl; Thompson, Katherine
TitelTipping the Tipping Point: Public Engagement, Education, and Service-Learning
QuelleIn: Voices from the Middle, 17 (2009) 1, S.9-15 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-4762
SchlagwörterTeaching Methods; Service Learning; Educational Policy; Middle School Students; Student Attitudes
AbstractEducators are seeing a ray of hope as policymakers across political lines acknowledge that prescriptive education is not working and as educators find success in involving students actively in real work and meaningful goals within their communities. Glickman and Thompson define service-learning, offer successful examples from real classrooms, and ask, "Are we ready to push further the connection of service and learning in our classrooms, schools, and universities?" (Contains 1 figure and 6 resources.) (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Voices from the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: