Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, Diane E.; Van Hoorn, Judith
TitelOut of Sight, Out of Mind. Or Is It? The Impact of the War on Children in the United States
QuelleIn: Childhood Education, 85 (2009) 6, S.342 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4056
SchlagwörterForeign Countries; War; Children; Emotional Disturbances; Adults; Interpersonal Communication; Afghanistan; Iraq
AbstractThe war in Afghanistan began in October 2001 and the war in Iraq began in March 2003. After each war started, discussions addressed how it might be affecting American children and how adults could talk to children about it. In this article, the authors discuss the impact of the war on children in the United States. The authors believe that the war is taking a toll on children in the United States--a bigger one than the general public or educators seem to be willing to acknowledge. The authors also believe that this denial has led to a failure to develop adequate strategies for trying to counteract the harm the war is causing children in the United States. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Childhood Education International. 17904 Georgia Avenue Suite 215, Olney, MD 20832. Tel: 800-423-3563; Tel: 301-570-2111; Fax: 301-570-2212; e-mail: headquarters@acei.org; Web site: http://www.acei.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: