Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParry, Marc
TitelOnline Education: Growing, but Painfully
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 55 (2009) 38, (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterVirtual Universities; Online Courses; Computer Uses in Education; Budgets; Educational Finance; State Aid; Educational Technology; Web Based Instruction; Internet; Texas; Utah
AbstractEvolve or dissolve. That advice, from a recent report on virtual universities, played out in two news stories last May 2009. The University of Texas' online division is staring down a deep budget hole as it loses a longtime subsidy. In Utah, budget cuts have killed a 10-campus online consortium. Those and other predicaments reflect the growing pains of public online education. As programs mature, their business models have come under more scrutiny. The Texas and Utah cases speak to difficult questions facing states: What role should these programs play? How should states pay for them? Or should they? This article discusses the challenges facing online education in this time of recession. (ERIC).
AnmerkungenChronicle of Higher Education. 1255 23rd Street NW Suite 700, Washington, DC 20037. Tel: 800-728-2803; e-mail: circulation@chronicle.com; Web site: http://chronicle.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: