Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWozny, Darren A.; Porter, Julia Y.
TitelCommuter Campus Student Peer Helper Program Orientation: A Training Curriculum
QuelleIn: Perspectives in Peer Programs, 22 (2009) 1, S.15-29 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1559-243X
SchlagwörterPeer Counseling; College Students; Commuter Colleges; Curriculum; Counselor Training; Helping Relationship; Orientation; Suicide; Prevention; Trust (Psychology); Student Characteristics; Student Needs; Self Concept; Wellness; Vignettes; Role Playing; Mississippi
AbstractStudent peer helpers will be trained to provide an intermediate helping response with potentially distressed campus students. The purpose of this article is to sufficiently describe our student peer helper training orientation curriculum, that is aligned with our educational objectives and the NAPP (2002) training standards, so that other college student peer programs can adopt either all or part of the training curriculum for their colleges. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenNational Association of Peer Programs. P.O. Box 10627, Gladstone, MO 64188. Tel: 877-314-7337; Tel: 816-436-7641; Fax: 866-314-7337; e-mail: napp@peerprgrams.org; Web site: http://www.peerprograms.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Perspectives in Peer Programs" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: