Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelOld School?
QuelleIn: American Indian Quarterly, 27 (2003) 1-2, S.52-61 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0095-182X
SchlagwörterStellungnahme; Tenure; American Indians; American Indian Culture; College Faculty; Racial Factors; Ethnicity; Cultural Influences; Social Attitudes; Teacher Role; Consciousness Raising; Activism; Teacher Attitudes; Social Bias; Racial Bias; Multiracial Persons
AbstractIn this article, the author shares some of the lessons learned from a tenure review experience. The tenure experience convinces the author that too few of the people with power to influence the course of Native communities act from a Native ethos that is deeply concerned with reproducing Native values into the future. Because too many "leaders" have not done the hard work of decolonizing selves, they perpetuate and model dominant values over Native ethos, including racialized understandings of individual and group identity. (Contains 12 notes.) (ERIC).
AnmerkungenUniversity of Nebraska Press. 1111 Lincoln Mall, Lincoln, NE 68588-0630. Tel: 800-755-1105; Fax: 800-526-2617; e-mail: presswebmail@unl.edu; Web site: http://www.nebraskapress.unl.edu/catalog/categoryinfo.aspx?cid=163
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Indian Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: