Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartin, Santiago; Rubio, Ramon
TitelParallax Cues in the Design of Graphics Used in Technical Education to Illustrate Complex Spatial Problems
QuelleIn: Computers & Education, 53 (2009) 2, S.493-503 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-1315
DOI10.1016/j.compedu.2009.03.007
SchlagwörterCues; Depth Perception; Spatial Ability; Technical Education; Educational Resources; Visual Perception
AbstractThe explanation of certain 3D concepts is based on 2D drawings. These drawings should contain certain depth cues, such as perspective and overlapping. Until recently, parallax has not been used as a depth cue. Nevertheless, new technologies allow it to be incorporated. This forms the background to our study of the design of interactive educational resources and stereoscopic graphics. The results obtained demonstrate that (1) the use of parallax cues improves the interpretation of the figures and (2) that the assistance they afford is most appreciated by the students with less highly developed spatial perception. (Contains 9 tables and 9 figures.) (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers & Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: