Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWinke, Paula M.; Abbuhl, Rebekha
TitelTaking a Closer Look at Vocabulary Learning Strategies: A Case Study of a Chinese Foreign Language Class
QuelleIn: Foreign Language Annals, 40 (2007) 4, S.697-712 (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
DOI10.1111/j.1944-9720.2007.tb02888.x
SchlagwörterSecond Languages; Learning Strategies; Vocabulary Development; Second Language Instruction; Second Language Learning; Chinese; College Students; Participatory Research; Questionnaires; Observation
AbstractOver the past decades, there have been a number of studies investigating the vocabulary strategies used by learners of Indo-European languages, especially English. However, studies of the strategies used by learners of non-Indo-European languages are rare. This classroom-based case study investigates the vocabulary learning strategies used by nine learners of Chinese as a foreign language and tests a taxonomy, based on Long's (1996) interaction hypothesis, for classifying strategies that may facilitate our understanding of strategies and their role within second language acquisition. (Contains 1 note and 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Council on the Teaching of Foreign Languages. 700 South Washington Street Suite 210, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-894-2900; Fax: 703-894-2905; e-mail: headquarters@actfl.org; Web site: http://www.actfl.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: