Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavies, Malonne; Landis, Linda; Landis, Arthur
TitelSolar System in the Hallway
QuelleIn: Science Scope, 32 (2009) 8, S.56-60 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-2376
SchlagwörterAstronomy; Science Education; Evaluation; Models; Science Activities; Data Collection; Earth Science
AbstractAfter studying phenomena related to the positions and motions of the Earth, Sun, and Moon, many students are familiar with the positional ordering of the planets, but their knowledge of the distances involved is vague. Scale models are one means of bringing extreme sizes into better focus, cutting them down to relative values that they can better comprehend. The Solar System in the Hallway activity consists of a scale model of the inter-planet distances set up in a hallway for students to explore. This article describes how to send your students on a trip to the Solar System via your school's hallway! (Contains 4 figures and 4 resources.) (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Scope" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: