Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYim, Jaehoon; Chong, Yeong Ok; Song, Sang Hun; Kwon, Seokil
TitelA Case Study on the Local Organization of Two Mathematically Gifted Seventh-Grade Students
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 32 (2008) 2, S.211-229 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterGifted; Definitions; Geometric Concepts; Geometry; Mathematics Skills; Case Studies; Grade 7; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Foreign Countries; South Korea
AbstractThis study explores the performance of two mathematically gifted Korean 7th-grade students in tasks involving local organization in geometry. The students understood the necessity of definitions and starting points in defining terms and organizing geometrical properties. They improved the clarity of their definitions and arranged the properties systematically with the belief that the properties of the geometric figures would be discussed only after the defining work was completed. Through these activities, they understood an axiomatic method and its importance in geometry. The results suggest that mathematically gifted lower secondary students can be encouraged to advance into axiomatic geometry through local organization activities. (Contains 2 figures, 1 table and 1 endnote.) (As Provided).
AnmerkungenPrufrock Press Inc. P.O. Box 8813, Waco, TX 76714-8813. Tel: 800-998-2208; Tel: 254-756-3337; e-mail: info@prufrock.com; Web site: http://www.prufrock.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: