Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIlari, Beatriz; Sundara, Megha
TitelMusic Listening Preferences in Early Life: Infants' Responses to Accompanied versus Unaccompanied Singing
QuelleIn: Journal of Research in Music Education, 56 (2009) 4, S.357-369 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4294
DOI10.1177/0022429408329107
SchlagwörterInfants; Music Education; Early Childhood Education; Musical Composition; Musical Instruments; Music Techniques; Asians; Children; Singing; Attitudes; Feedback (Response); Listening; Statistical Analysis
AbstractThis study investigated infant listening preferences for two versions of an unfamiliar Chinese children's song: unaccompanied (i.e., voice only) and accompanied (i.e., voice and instrumental accompaniment). Three groups of 5-, 8- and 11-month-old infants were tested using the Headturn Preference Procedure. A general linear model analysis of variance was carried out with gender and age as the between-subjects variables and listening time to the two renditions (unaccompanied, accompanied) as the within-subjects variable. Results indicated a clear preference for the unaccompanied version of the song in all age groups. (Contains 1 figure and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: