Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChapelle, Carol A.; Heift, Trude
TitelIndividual Learner Differences in CALL: The Field Independence/Dependence (FID) Construct
QuelleIn: CALICO Journal, 26 (2009) 2, S.246-266 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-7778
SchlagwörterCognitive Style; Computer Assisted Instruction; Item Analysis; German; Individual Differences; Second Language Learning; Second Language Instruction; Measures (Individuals); Reliability; Student Behavior; Surveys; Student Attitudes; Undergraduate Students; Foreign Countries; Canada
AbstractIn Spring semester 2006, we conducted a study with 50 learners of German to investigate the use of a new measure (Cardenas-Claros, 2005) for research on the field independent/dependent (FID) cognitive style and CALL use. After the measure was administered, students worked on a CALL program for German that logs interaction. This paper reports the reliability and item analysis of the FID-CALL measure in addition to its relationship with learners' behaviors in the CALL program. With the goal of understanding how FID intersects with satisfaction and success in learning through CALL, we suggest areas for future development of the measure. (Contains 3 figures, 8 tables and 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenComputer Assisted Language Instruction Consortium. 214 Centennial Hall, 601 University Drive, San Marcos, TX 78666. Tel: 512-245-1417; Fax: 512-245-9089; e-mail: info@calico.org: Web site: http://calico.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CALICO Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: