Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAldridge, Jill M.; Dorman, Jeffrey P.; Fraser, Barry J.
TitelUse of Multitrait-Multimethod Modelling to Validate Actual and Preferred Forms of the Technology-Rich Outcomes-Focused Learning Environment Inventory (TROFLEI)
QuelleIn: Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 4 (2004), S.110-125 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1446-5442
SchlagwörterMultitrait Multimethod Techniques; Validity; High School Students; Factor Analysis; Classroom Environment; Measures (Individuals); Foreign Countries; Australia
AbstractThis paper describes the validation of actual and preferred forms of a new classroom environment instrument--the Technology-Rich Outcomes-Focused Learning Environment Inventory (TROFLEI)--using multitrait-multimethod modelling. The 80-item TROFLEI assesses 10 classroom environment dimensions: Student Cohesiveness, Teacher Support, Involvement, Investigation, Task Orientation, Cooperation, Equity, Differentiation, Computer Usage and Young Adult Ethos. A sample of 1,249 high school students from Western Australia and Tasmania responded to actual and preferred forms of the TROFLEI. Separate exploratory factor analyses for the actual and preferred forms supported the 10 scale "a priori" structure of the instrument. The use of multitrait-multimethod modelling with the 10 scales as traits and the two forms of the instrument as methods supported the TROFLEI's construct validity. The results of this research provide strong evidence of the sound psychometric properties of this new learning environment instrument. (Contains 7 tables and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Newcastle. School of Education, Callaghan, NSW 2308, Australia. e-mail: ajedp@newcastle.edu.au; Web site: http://www.newcastle.edu.au/group/ajedp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Educational & Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: