Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerley, Maureen
TitelAn Action Research Study of Effective and Efficient Rehearsals in a Grade 8 Band Setting
QuelleIn: Ontario Action Researcher, 9 (2007) 3, Artikel 2 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1715-2461
SchlagwörterClassroom Techniques; Music Education; Action Research; Grade 8; Drills (Practice); Conceptual Tempo; Time Factors (Learning); Literature Reviews; Instructional Innovation; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Student Attitudes; Pretests Posttests; Foreign Countries; Canada
AbstractInvolving 28 grade eight students, this action research study examined strategies that lead to effective and efficient band rehearsals at the junior high level. Data was gathered concerning the proportion of instructional time spent on teaching concepts and skills, on active music making, and on classroom management. From this, and a review of the literature on best practice, new ways were designed to improved rehearsal practice. Data was then gathered to track their effectiveness and students' perceptions regarding the changes. (Contains 1 table and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenNipissing University. 100 College Drive, Box 5002, North Bay, Ontario, P1B 8L7 Canada. Tel: 705-474-3450; e-mail: oar@nipissingu.ca; Web site: http://www.nipissingu.ca/oar
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Ontario Action Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: