Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOmi, Michael
TitelAsian-Americans: The Unbearable Whiteness of Being?
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 55 (2008) 5, (1 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterStellungnahme; Asian Americans; Whites; Acculturation; Racial Bias; Racial Relations
AbstractLike "outsiders"--such as the Irish and the Jewish--have been incorporated into the Americans' notions of who are whites, some scholars and policy makers believe that Asian-Americans are following such a trajectory of inclusion under an expanded definition of "whiteness." The sociologist George Yancey, in "Who Is White? Latinos, Asians, and the New Black/Nonblack Divide," argues that Asian-Americans, along with some Latinos, are undergoing significant levels of structural, marital, and identificational assimilation. The question of whether Asian-Americans are becoming white is a complex one. In this article, the author explains how Asian-Americans are "becoming" white. He also discusses how the majority and other minority groups in the U.S. perceive the assimilation of Asian-Americans into the strict American social boundaries. (ERIC).
AnmerkungenChronicle of Higher Education. 1255 23rd Street NW Suite 700, Washington, DC 20037. Tel: 800-728-2803; e-mail: circulation@chronicle.com; Web site: http://chronicle.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: