Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRapp, Steve
TitelThe Quiet Skies Project
QuelleIn: Science Teacher, 75 (2008) 7, S.62-66 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterAstronomy; High School Students; Science Curriculum; Science Instruction; Radio; Telecommunications; Inquiry; Secondary School Science; Data Collection; Data Analysis
AbstractTo help promote student awareness of the connection between radio astronomy and radio frequency interference (RFI), an inquiry-based science curriculum was developed to allow high school students to determine RFI levels in their communities. The Quiet Skies Project--the result of a collaboration between the National Aeronautics and Space Administration (NASA), the National Science Foundation (NSF), and the National Radio Astronomy Observatory (NRAO)--encourages students to collect and analyze RFI data and develop conclusions as a team. (Contains 5 figures and 7 online resources.) (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: