Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Timothy D.; Wishart, Laurie R.
TitelMotor Learning Conundrums (and Possible Solutions)
QuelleIn: Quest, 57 (2005) 1, S.67-78 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-6297
SchlagwörterMetacognition; Motor Development; Psychomotor Skills; Drills (Practice); Research
AbstractWhat value is there in effective practice regimes if these same regimes do not, in themselves, engage the learner to continue to practice? This question was discussed in the context of two practice schedules that have been shown to be effective in studies of motor learning. But recent evidence has found these practice schedules to be either inefficient in their use of practice time (distributed practice), or results in metacognitive judgments of incompetence (random practice). We discuss these conundrums, possible ramifications relative to the law of practice, and potential resolutions of these issues by recent research efforts. (Contains 4 figures and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenHuman Kinetics, Inc. 1607 North Market Street, Champaign, IL 61820. Tel: 800-474-4457; Fax: 217-351-1549; e-mail: info@hkusa.com; Web site: http://www.humankinetics.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quest" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: