Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSoo Hoo, Suzanne
TitelWe Change the World by Doing Nothing
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 31 (2004) 1, S.199-211 (13 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterStellungnahme; Responses; Participation; Intervention; Fear; Alienation; Social Behavior; Critical Thinking; Critical Theory; Psychological Patterns
AbstractThe focus of this essay is on what the author refers to as "bystander apathy." "Bystanderism" is the response of people who observe something that demands intervention on their part, but they choose not to get involved. The author writes this piece to shed light on this issue for others, as well as for her own self-reflection--to understand more deeply why some people act against abuses of power and others do not; why sometimes she acts and sometimes she does not. What are the forces, both internal and external, that work to keep people from speaking against and standing up to injustice? In the end, the ultimate question that everybody have to face is: If people do nothing, will they have changed the world? (ERIC).
AnmerkungenCaddo Gap Press. 3145 Geary Blvd PMB 275, San Francisco, CA 94118. Tel: 415-666-3012; Fax: 415-666-3552; e-mail: caddogap@aol.com; Web site: http://www.caddogap.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: