Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZavatto, Laura; Gabbei, Ritchie
TitelThe Real Dance Revolution: How to Make Dance Meaningful for All Students
QuelleIn: Strategies: A Journal for Physical and Sport Educators, 21 (2008) 5, S.25-28 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-4562
SchlagwörterPhysical Education; Physical Education Teachers; Student Motivation; Dance; Dance Education; Culturally Relevant Education; Theory Practice Relationship; Curriculum Development
AbstractMotivating students to achieve learning goals in physical education is a challenge for physical education teachers. Dance, in particular, has long been considered an instructional unit in which it is difficult to motivate students. This article presents a practicing physical education teacher's reflection of her successful curricular reform and combines it with a discussion of the theoretical underpinnings of that success. What emerges is a good example of implementing theory into practice. (Contains 3 tables.) (ERIC).
AnmerkungenAmerican Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance. 1900 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-213-7193; Fax: 703-476-9527; e-mail: info@aahperd.org; Web site: http://www.aahperd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Strategies: A Journal for Physical and Sport Educators" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: