Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNugent, Patricia
TitelWhy I Left ... and Came Back
QuelleIn: School Administrator, 64 (2007) 11, S.34-36 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6439
SchlagwörterCentral Office Administrators; Administrator Role; Public Education; Personal Narratives; New York
AbstractIn this article, the author explains why she took an unpaid leave for a year from her central-office administrative role in an upstate New York school district, and shares two defining moments that helped her find her way back to public education. The first was an academic exercise and the second was less academic and more emotional. Through the time away, she's discovered renewed meaning in her administrative role. As schools are facing unprecedented shortages of public school administrators nationwide, the author offers recommendations based on her experience in and out of the field for ensuring that schools attract, retain and stimulate solid and passionate educational leaders. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of School Administrators. 801 North Quincy Street Suite 700, Arlington, VA 22203-1730. Tel: 703-528-0700; Fax: 703-841-1543; e-mail: info@aasa.org; Web site: http://www.aasa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Administrator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: