Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiller, Suzanne M.
TitelEnglish Teacher Learning for New Times: Digital Video Composing as Multimodal Literacy Practice
QuelleIn: English Education, 40 (2007) 1, S.61-83 (23 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8204
SchlagwörterEnglish Teachers; Educational Change; Information Technology; Learning Modalities; Videotape Recordings; Language Arts
AbstractSuzanne Miller examines the meaning of shifting notions of literacy for English education, drawing on her work in a long-term digital video composing project and in an ELA teacher education class to look at teachers' engagements with this newly accessible multimodal literacy practice. She argues that English teachers need support for new kinds of embodied multimodal learning in order to be prepared for teaching students in 21st-century classrooms. (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: