Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWahlstrom, Kyla
TitelChanging Times: Findings from the First Longitudinal Study of Later High School Start Times
QuelleIn: NASSP Bulletin, 86 (2002) 633, S.3-21 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/019263650208663302
SchlagwörterHigh Schools; Medical Research; Academic Achievement; Depression (Psychology)
AbstractIn the early 1990s, medical research found that teenagers have biologically different sleep and wake patterns than the preadolescent or adult population. On the basis of that information, in 1997 the seven comprehensive high schools in the Minneapolis Public School District shifted the school start time from 7:15 a.m. to 8:40 a.m. This article examines that change, finding significant benefits such as improved attendance and enrollment rates, less sleeping in class, and less student-reported depression. Policy implications are briefly discussed, acknowledging this to be a highly charged issue in school districts across the United States. (Author).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: