Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaker, W. Douglas
TitelWhen English Language Arts, Basketball, and Poetry Collide
QuelleIn: English Journal, 96 (2007) 5, S.37-41 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8274
SchlagwörterStellungnahme; Team Sports; Poetry; Extracurricular Activities; Language Arts; English Instruction; High School Students; Secondary School Teachers; Relevance (Education); Interdisciplinary Approach; Teaching Methods; Clubs
AbstractA former high school teacher's reflections on the connections between basketball and poetry suggest the significance of extracurricular activities for teachers and students. W. Douglas Baker recounts how he guided students to make connections among "the collision of activities in their lives" by delving into the practices and discourses of three disciplinary communities--the basketball team, the Poetry Club, and the English classroom. (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: