Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Edric C.
TitelInvolving Preservice Teachers in Collecting and Performing Oral Stories
QuelleIn: Social Studies, 98 (2007) 5, S.197-200 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
SchlagwörterTeacher Educators; Preservice Teachers; Oral History; Social Studies; Methods Courses; Thinking Skills; Interviews; Teaching Methods
AbstractSocial studies teacher educators highlight the importance of oral stories and histories in the social studies classroom, leading social studies learners to seek multiple perspectives and encourage historical thinking in the classroom. However, preservice teachers are given few opportunities to internalize this idea. In this article, the author examines the collection of oral stories and creation of performances in a social studies methods course. The process involves preservice teachers conducting oral history interviews, choosing material to explore, creating and performing stories, and sharing their representations with peers. As preservice teachers become storytellers of someone's history, they are made aware of their own subjectivity. (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: