Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOgborn, Jon
Titel"Advancing Physics" Evaluated
QuelleIn: Physics Education, 38 (2003) 4, S.330-335 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
DOI10.1088/0031-9120/38/4/307
SchlagwörterPhysics; Course Evaluation; Science Education; Teacher Attitudes; Gender Differences; Course Selection (Students); Secondary School Students; Secondary School Science; Foreign Countries; United Kingdom
AbstractThe first phase of an evaluation of the new AS/A-level course "Advancing Physics," sponsored by the Institute of Physics, is now complete. It shows that the course has achieved very high satisfaction ratings from teachers of the course, and that a majority of these teachers see it as achieving its main aims. The first phase of the evaluation was designed to pinpoint aspects of "Advancing Physics" that offer scope for improvement. Two such aspects have been identified: course planning and use of the CD-ROM material, and arrangements for coursework in the examination. (Contains 2 figures and 5 tables.) (Author).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing. The Public Ledger Building Suite 929, 150 South Independence Mall West, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: info@ioppubusa.com; Web site: http://journals.iop.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: