Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGardner, Susan K.
TitelFaculty Preparation for Teaching, Research, and Service Roles: What Do New Faculty Need?
QuelleIn: Journal of Faculty Development, 20 (2005) 3, S.161-166 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0736-7627
SchlagwörterGraduate Students; Graduate Study; College Faculty; Doctoral Programs; Educational Change; Teacher Role; Educational Needs; Student Needs; Teacher Competencies; Teacher Education; United States
AbstractThe preparation of graduate students for faculty careers is not a new discussion in academe. The debate over teaching versus research preparation stretches back to the inception of graduate education in this country (Atwell, 1996; Berelson, 1960). However, the lingering concerns about the preparation for the faculty role and all its components have prompted several initiatives in recent years such as the Preparing Future Faculty project and the Carnegie Initiative on the Doctorate. This essay offers an overview of the history of faculty preparation in the United States, the recent reform initiatives, and the literature on competencies for new faculty. (Author).
AnmerkungenNew Forums Press, Inc. P.O. Box 876, Stillwater, OK 74076. Tel: 405-372-6158; Fax: 405-377-2237; e-mail: info@newforums.com; Web site: http://www.newforums.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Faculty Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: