Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHewitt, Randy
TitelHuman Capital as the "Summum Bonum" of Public Education: Past and Present
QuelleIn: Educational Forum, The, 71 (2007) 2, S.128-140 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1725
SchlagwörterStellungnahme; Criticism; Corporations; Public Education; Democracy; Democratic Values; Human Capital; Role of Education; Merchandising; Persuasive Discourse; Educational Finance; School Business Relationship; Educational Environment; Educational Philosophy; Politics of Education; Economic Factors
AbstractCorporations have used and continue to use schools as conduits to establish consumption as the ultimate expression of participatory democracy and, thus, as the supreme good and standard of personal growth. By nurturing this narrow moral ideal as the "summum bonum" (the highest good) of public and private life, our corporate-infused schools work to defuse critical analysis of all forms of social injustice and render our children vulnerable to corporate interests. (Author).
AnmerkungenKappa Delta Pi. 3707 Woodview Trace, Indianapolis, IN 46268-1158. Tel: 800-284-3167; Tel: 317-871-4900; Fax: 317-704-2323; e-mail: pubs@kdp.org; Web site: http://www.kdp.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Forum, The" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: