Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJost, Bob; Peatross, Dita; Bullock, Kenneth L.
TitelBreaking New Ground
QuelleIn: American School & University, 78 (2006) 13, S.154-157 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-0945
SchlagwörterMaster Plans; Higher Education; Surveys; Architecture; Educational Facilities Design; Educational Facilities Planning; School Construction; Florida
AbstractWhy do construction projects fail? Ineffective communication and collaboration, and poor pre-planning processes are among the reasons given by building owners in a recent survey. To avoid those pitfalls, colleges and universities need to take a multidisciplinary, collaborative approach to preplanning, financing and carrying out their master plans for capital projects. This article discusses a better alternative to the "top-down" process of master planning at many education institutions in which capital building projects are identified by the president or the board of trustees and handed down to a planning committee. (ERIC).
AnmerkungenPrism Business Media Inc. American School & University, P.O. Box 2100, Skokie, IL 60076-7800. Tel: 866-505-7173; Fax: 847-763-9682; e-mail: americanschooluniversity@pbinews.com; Web site: http://www.prismb2b.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American School & University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: