Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPope, Alice W.
TitelDevelopmental Risk Associated with Mutual Dislike in Elementary School Children
QuelleIn: New Directions for Child and Adolescent Development, (2003) 102, S.89-110 (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1520-3247
DOI10.1002/cd.91
SchlagwörterElementary School Students; Rejection (Psychology); Peer Relationship; Child Development; Peer Acceptance; Social Influences; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Student Attitudes; Gender Differences; Student Adjustment; Ethnicity; Cultural Differences; Psychological Patterns
AbstractThe concurrent and longitudinal risk of enemy relationships, using both nominations- and ratings-based methods of assessing enmity, were examined among elementary school children. After controlling for peer rejection, only ratings-based enemies were found to have negative developmental impact. (Contains 4 tables.) (Author).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Child and Adolescent Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: