Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlom-Hoffman, Jessica; Rose, Gary S.
TitelApplying Motivational Interviewing to School-Based Consultation: A Commentary on "Has Consultation Achieved Its Primary Prevention Potential?," an Article by Joseph E. Zins
QuelleIn: Journal of Educational & Psychological Consultation, 17 (2007) 2-3, S.151-156 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-4412
DOI10.1080/10474410701346451
SchlagwörterStellungnahme; Prevention; School Psychologists; Consultation Programs; Student Motivation; Interviews; Consultants; Student Behavior; Behavior Change; Elementary Secondary Education; Motivation Techniques
AbstractDespite a decade of advances since Zins' 1995 article on prevention, much work lies ahead to make prevention everyday consultation activities for school psychologists. To foster prevention efforts, this commentary discusses how motivational interviewing in school-based consultation (a) might peak consultees' initial interest in change, and (b) address barriers to successfully implementing and maintaining change plans. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational & Psychological Consultation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: