Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSzklarski, Andrzej
TitelConflict Experience: A Phenomenological Study among Young People in Sweden
QuelleIn: Scandinavian Journal of Educational Research, 51 (2007) 4, S.369-383 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-3831
SchlagwörterForeign Countries; Psychological Patterns; Young Adults; Conflict; Conflict Resolution; Measurement Techniques; Stress Variables; Phenomenology; Sweden
AbstractThe aim of this study is to investigate how young people in Sweden experience conflicts. The study is phenomenological, which means that the focus is on the essence of the investigated experience. Data have been collected by self-reports and analyzed with the help of an empirical phenomenological method. The research process has resulted in delimitation of three constituents which are essential for the conflict experience. The core of this experience consists of anger, mental strain and unfair treatment. Anger is the most predominant in conflict situations and strongly influences the style of conflict management. (Contains 1 table.) (Author).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scandinavian Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: