Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBauman, Sheri; Siegel, Jason; Falco, Lia; Szymanski, Gerald; Davis, April; Seabolt, Karen
TitelTrends in School Counseling Journals: The First Fifty Years
QuelleIn: Professional School Counseling, 7 (2003) 2, S.79-90 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
SchlagwörterSchool Counselors; School Counseling; Counselor Training; Educational History; Literature Reviews; Periodicals; Competence; Journal Articles; Authors; Student Behavior; Behavior Problems; Counseling Techniques; Student Diversity
AbstractThe school counseling profession has published three journals in the course of its history. All articles in these journals were coded as to authorship, article type, content, and the core areas of the 2001 Council for Accreditation of Counseling and Related Educational Programs (CACREP) Standards. Distributions of articles in each category are discussed by decade, and the three journals are compared. Implications of the findings are discussed. (Contains 11 tables and 1 figure.) (Author).
AnmerkungenAmerican School Counselor Association. 1101 King Street Suite 625, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-683-2722; Fax: 703-683-1619; Web site: http://www.schoolcounselor.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: