Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTassa, Tamir
TitelA Linear Algebraic Approach to Teaching Interpolation
QuelleIn: Mathematics and Computer Education, 41 (2007) 1, S.37-45 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0730-8639
SchlagwörterTeaching Methods; Introductory Courses; Algebra; Equations (Mathematics); Problem Solving; Mathematics Teachers; Student Motivation; Curriculum Enrichment; Course Content; College Mathematics
AbstractA novel approach for teaching interpolation in the introductory course in numerical analysis is presented. The interpolation problem is viewed as a problem in linear algebra, whence the various forms of interpolating polynomial are seen as different choices of a basis to the subspace of polynomials of the corresponding degree. This approach enables the instructor to relate this topic to the topic of numerical solution of linear algebraic systems and, consequently, to introduce the important notion of stability. Finally, it is proposed to spice up the discussion of interpolation by describing its usage in cryptography for secret sharing. (Author).
AnmerkungenMATYC Journal Inc. Mathematics and Computer Education, P.O. Box 158, Old Bethpage, NY 11804. Tel: 516-822-5475; Web site: http://www.macejournal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics and Computer Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: