Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBigelow, Bill
TitelRethinking the Line between Us
QuelleIn: Educational Leadership, 64 (2007) 6, S.47-51 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterForeign Countries; Immigration; Social Studies; International Relations; Citizenship Education; Controversial Issues (Course Content); Social Psychology; Instructional Design; Mexico; United States
AbstractAs a high school social studies teacher, the author provides his students with a curriculum that helps them think about immigration issues. He describes the instructional units that he has developed to address two key questions about U.S.-Mexican immigration: What is the origin of the U.S.-Mexico border? and Why are so many people today fleeing Mexico and coming to the United States? Because the traditional social studies curriculum in U.S. schools does not give accurate or detailed answers to these questions, the author believes that "we can't simply abandon young people to the stereotypes, biases, and historical misinformation that have become so much a part of the public discourse around immigration." (Author).
AnmerkungenAssociation for Supervision and Curriculum Development. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: