Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGalloway, Dominique L.
TitelA Change Management, Systems Thinking, or Organizational Development Approach to the No Child Left Behind Act
QuelleIn: Performance Improvement, 46 (2007) 5, S.10-16 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-8811
SchlagwörterFederal Legislation; Educational Change; Organizational Development; Performance Technology; Organizational Theories; Organizational Change; Formative Evaluation; Change Strategies; Program Implementation; Performance Factors
AbstractProblems with implementation of the No Child Left Behind Act (NCLB) can be assessed in light of change management theory. Viewing stakeholders collectively as a corporate entity supports employing change management strategies to make the NCLB work. Examining ways that organizational controls and change management can work together points to possible reasons for the problems NCLB has encountered. Finally, strategies are suggested that may facilitate education reform and also have broad application for human performance technology practice. (Author).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Performance Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: