Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Linda; Lehman, Linda
TitelPictures into Books
QuelleIn: SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers, 106 (2007) 7, S.26-27 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6463
SchlagwörterGrade 4; Computer Uses in Education; Art Education; Photography; Books; Childrens Literature; Grade 1; Kindergarten; Art History
AbstractIn this article, the authors describe a project that integrated computer technology skills with art history, photography, and layout/design. Approximately 160 fourth graders became photographers and created books on the following concepts: position words, numbers, colors, alphabet, shapes, and patterns. The books were professionally bound and placed in the school library. Upon their completion, selected student authors and illustrators read their respective books to the kindergarten and first grade classes. The entire project boosted the confidence of students, young and old, in their ability to use their own skills and resources to become successful author/illustrators. (ERIC).
AnmerkungenDavis Publications. 50 Portland Street, Worcester, MA 01608. Tel: 800-533-2847; Tel: 508-754-7201; Fax: 508-753-3834; Web site: http://www.davis-art.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: