Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWitham, Shelly Anne; Krockover, Gerald H.; Burgess, Wilella; Bayley, Bill
TitelDigging Up a Crime
QuelleIn: Science Teacher, 71 (2004) 2, S.56-59 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterInferences; Thinking Skills; Crime; Science Activities; Critical Thinking; Faculty Development; Simulated Environment; Inquiry; Discovery Learning; Archaeology; Interdisciplinary Approach; Investigations; Indiana
AbstractForensics can serve as the perfect vehicle for science exploration and learning. As part of a professional development workshop, teachers participated in various forensic activities. This article describes an archaeological dig simulation that provides the catalyst for an inquiry-based activity. In this activity, teachers make crime scene observations, draw inferences based on those observations, learn critical thinking skills while trying to piece together information to solve a crime, and evaluate the results of their own scientific investigation. This inquiry-based activity can be modified to incorporate mathematics and writing. (Contains 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: