Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLeskey, James; Waldron, Nancy L.
TitelMaking Differences Ordinary in Inclusive Classrooms
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 42 (2007) 3, S.162-168 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
SchlagwörterSpecial Needs Students; Classroom Environment; School Schedules; Student Participation; Mainstreaming; Disabilities; Inclusive Schools
AbstractThis article addresses the need to make differences ordinary as inclusive school programs are developed and implemented. Qualities that are hallmarks of inclusive classrooms and that ensure that differences become an ordinary part of classroom practices are then addressed. These qualities ensure that supports provided in the inclusive classroom are as natural and unobtrusive as possible, arranging student schedules so that the rhythm of the day for students with disabilities is as typical as possible, and ensuring that students with disabilities are full participants in the learning and social communities of the classroom. (Author).
AnmerkungenPRO-ED, Inc. 8700 Shoal Creek Boulevard, Austin, TX 78757-6897. Tel: 800-897-3202; Fax: 800-397-7633; Web site: http://www.proedinc.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: