Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoutot, E. Amanda
TitelFitting In: Tips for Promoting Acceptance and Friendships for Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Classrooms
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 42 (2007) 3, S.156-161 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
SchlagwörterFriendship; Autism; Peer Relationship; Peer Acceptance; Pervasive Developmental Disorders; Inclusive Schools; Mainstreaming; Planning
AbstractIn order for students with autism spectrum disorders (ASD) to find acceptance and to develop friendships similar to those of their typical peers, they must be provided with the opportunities to do so. With appropriate planning and supports, inclusive classrooms can provide such opportunities for children with ASD, just as they do for typical children. This article provides tips that teachers and parents can use to foster acceptance and friendships of students with ASD in general education classrooms. (Author).
AnmerkungenPRO-ED, Inc. 8700 Shoal Creek Boulevard, Austin, TX 78757-6897. Tel: 800-897-3202; Fax: 800-397-7633; Web site: http://www.proedinc.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: