Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWillis, Clarissa Ann
TitelHelping Children Grieve: Implications for Directors and Teachers
QuelleIn: Exchange: The Early Childhood Leaders' Magazine Since 1978, (2004) 159, S.20-23 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0164-8527
SchlagwörterGrief; Emotional Response; Coping; Teacher Role; Young Children; Child Care; Death; Teachers; Caregiver Role
AbstractYoung children have no or little understanding of death, although they do respond to the emotions of others around them. A child may perceive the sadness expressed by his or her parents without really understanding the cause. As such, it is important for directors to provide support, for both the child's teacher and the child's family during the grieving process. In order to provide this support, it is imperative that the relationship between grief and development be understood. The director needs to know how to assist the child's teacher in working with a grieving child. This article provides ideas on how to help children grieve. (ERIC).
AnmerkungenExchange Press, Inc.. P.O. Box 3249, Redmond, WA 98073-3249. Tel: 800-221-2864; Fax: 425-867-5217; e-mail: info@ChildCareExchane.com; Web site: www.childcareexchange.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exchange: The Early Childhood Leaders' Magazine Since 1978" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: