Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPorter, Ann
TitelAssess Your Program with a Survey
QuelleIn: Teaching Music, 14 (2006) 3, S.46 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1069-7446
SchlagwörterTeaching Methods; Instructional Effectiveness; Music Teachers; Internet; Music Education; Program Evaluation; Surveys; Parent Attitudes; Student Attitudes; Attitude Measures; Teacher Effectiveness; Student Evaluation of Teacher Performance
AbstractFinding ways for students and parents involved in the music program to assess instructional effectiveness can be daunting. One highly informative way to evaluate the instructional process in a music program is to administer a survey to students--and parents. In this article, the author describes how she uses an online survey program which enables her to evaluate her own instructional process and improve teaching practices. She also relates how this online survey promotes anonymity and produces quick results. Other features of this program includes the ability to share results, help with survey design, and flexibility with types of questions. (ERIC).
AnmerkungenMENC: The National Association for Music Education. P.O. Box 1584, Birmingham, AL 35201. Tel: 800-336-3768; Web site: http://www.menc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Music" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: