Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDudek, Jessica; Marriner, Nigel; Herreid, Clyde Freeman
TitelA Word to the Wise?: Advising Freshmen
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 34 (2005) 5, S.10-12 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-231X
SchlagwörterStudent Attitudes; College Freshmen; Case Studies; Academic Advising; Honors Curriculum
AbstractFreshmen frequently struggle with major decisions both in and out of school. Even if they attend required advisement sessions, they do not always have a clear idea which questions to ask and which information to share with advisor. Large numbers of students make poor choices and have unfortunate experiences as a result. To focus attention on some of the important choices that freshmen must make, the authors designed a case study to sharpen freshmen honors students' understanding of the advisement process. In this article, the authors discuss how they have run this exercise in six honors sections involving 500 students just before their mandatory advisement sessions. (Contains 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: