Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJordan, Jay
TitelRereading the Multicultural Reader: Toward More "Infectious" Practices in Multicultural Composition
QuelleIn: College English, 68 (2005) 2, S.168-185 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0994
SchlagwörterStellungnahme; Writing Instruction; Higher Education; Multicultural Education; Multicultural Textbooks; Writing (Composition); Criticism; Academic Discourse; Educational Philosophy; Literacy; Cultural Pluralism; Educational Practices
AbstractAfter summarizing typical criticisms of multicultural composition readers, the author draws on work in "New Literacy Studies" to point toward composition pedagogies that encourage multicultural interactions beyond selections in assigned readers. The author suggests that what is ultimately needed is a productive critical frame not only for refining critical assessments of multicultural readers, but also for opening composition to "transcultural" understandings. (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College English" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: