Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlibrandi, Marsha; Sarnoff, Herschel M.
TitelUsing GIS to Answer the "Whys" of "Where" in Social Studies
QuelleIn: Social Education, 70 (2006) 3, S.138-143 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7724
SchlagwörterStellungnahme; Information Systems; Social Studies; Demography; United States History; History Instruction; Geography Instruction
AbstractIn this article, the authors build upon the use of GIS (Geographic Information Systems) in U.S. history and in current demographic studies, using examples from co-author Herschel Sarnoff's classroom in the Watts section of Los Angeles. They discuss theoretical and conceptual approaches that support student learning with GIS and provide resources for teachers and students. Furthermore, they demonstrate how both using and critically assessing technology (particularly data) is central to students' use of GIS. (Contains 1 table, 3 figures, and 6 notes.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies. 8555 Sixteenth Street 500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 800-683-0812; Tel: 301-588-1800; Fax: 301-588-2049; e-mail: membership@ncss.org; Web site: http://www.socialstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: