Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJorgensen, Estelle R.
Titel"This-with-That": A Dialectical Approach to Teaching for Musical Imagination
QuelleIn: Journal of Aesthetic Education, 40 (2006) 4, S.1-20 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8510
SchlagwörterStellungnahme; Teaching Methods; Music; Music Education; Imagination; Musical Composition
AbstractThe author states that among the various approaches to music education, her dialectical and epistemological view offers a way of thinking about music and education and deciding how to go forward in teaching and learning music. In this article, she shows how this particular philosophical perspective can play out in teaching for the development of musical imagination in a particular musical piece, in particular, Johannes Brahms's Intermezzo, op. 118, no. 2. Three questions lie at the center of this analysis: What is meant by her dialectical approach? How is musical imagination implicated, for example, in a performer's reading of this Intermezzo? How ought one to teach for the development of musical imagination? (ERIC).
AnmerkungenUniversity of Illinois Press. 1325 South Oak Street, Champaign, IL 61820-6903. Tel: 217-244-0626; Fax: 217-244-8082; e-mail: journals@uillinois.edu; Web site: http://www.press.uillinois.edu/journals/main.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Aesthetic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: