Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJorgensen, Estelle R.
TitelMyth, Song, and Music Education: The Case of Tolkien's "The Lord of the Rings" and Swann's "The Road Goes Ever On"
QuelleIn: Journal of Aesthetic Education, 40 (2006) 3, S.1-21 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8510
SchlagwörterNovels; Mythology; Singing; Music; Music Education; English Literature
AbstractIn this article I explore how myth and song intersect in J. R. R. Tolkien's "The Lord of the Rings" trilogy--"The Fellowship of the Ring," "The Two Towers," and "The Return of the King"--and Donald Swann's song cycle setting of Tolkien texts, "The Road Goes Ever On." In so doing I am drawn back to Tolkien's "The Hobbit," the novel from which "The Lord of the Rings" grew, and in the way of myth, I go back to the beginning to see what is there. After sketching some important themes in "The Hobbit" and "The Lord of the Rings," and commenting as I go on Swann's musical setting of Tolkien's poems, I note several implications for music education. (Contains 74 notes.) (ERIC).
AnmerkungenUniversity of Illinois Press. 1325 South Oak Street, Champaign, IL 61820-6903. Tel: 217-244-0626; Fax: 217-244-8082; e-mail: journals@uillinois.edu; Web site: http://www.press.uillinois.edu/journals/main.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Aesthetic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: