Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLonetree, Amy
TitelMissed Opportunities: Reflections on the NMAI
QuelleIn: American Indian Quarterly, 30 (2006) 3-4, S.632-645 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0095-182X
SchlagwörterStellungnahme; American Indian Culture; American Indian History; United States History; Cooperative Planning; Exhibits; Museums; American Indians
AbstractMuseums are indeed very painful sites for Native people, as they are intimately tied to the colonization process. The museum world has changed significantly from the days when they were considered "ivory towers of exclusivity" to today when Indigenous people are actively involved in making museums more open and community-relevant sites. In this article, the author discusses how museums have changed over the years. She also discusses how Native Americans have witnessed a shift from curator-controlled presentations of the American Indian past to a more inclusive or collaborative process with Indian people actively involved in determining exhibition content. (Contains 29 notes.) (ERIC).
AnmerkungenUniversity of Nebraska Press. 1111 Lincoln Mall, Lincoln, NE 68588-0630. Tel: 800-755-1105; Fax: 800-526-2617; e-mail: presswebmail@unl.edu; Web site: http://www.nebraskapress.unl.edu/catalog/categoryinfo.aspx?cid=163
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Indian Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: