Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWakeman, Shawnee Y.; Browder, Diane M.; Flowers, Claudia; Ahlgrim-Delzell, Lynn
TitelPrincipals' Knowledge of Fundamental and Current Issues in Special Education
QuelleIn: NASSP Bulletin, 90 (2006) 2, S.153-174 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636506288858
SchlagwörterPrincipals; Special Education; Secondary Schools; National Surveys; Administrator Attitudes; Demography
AbstractThe purpose of the study is to determine the comprehensive knowledge base of national secondary principals related to special education issues. Using a survey developed from the empirical and conceptual literature for assessing fundamental and current issues in special education, data were collected from a national sample of secondary school principals. Overall, principals report being well informed in fundamental issues. Although the relationship between demographics and knowledge produced mixed results, principal practices have a positive relationship with knowledge of special education issues. (Author).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: